Worteltjes eten!

Kies bij aankoop stevige wortelen die geen vlekken of blutsen vertonen en intens oranje zijn van kleur, met wat rode tinten. Als je ze in een bundel koopt, ga je best na of het loof nog groen en stevig is.

Rauw, gekookt, met suiker of zout, alle bereidingen zijn mogelijk! je kunt ze raspen, onder een slaatje mengen met witte kool of quinoa, of stomen en op smaak brengen met sinaasappelsap, olijfolie en komijn.

Wortelen kunnen ook geroosterd worden of verwerkt worden in puree, een veloutésoep of soufflé, maar eveneens in quiches en hartige cakes. Probeer het wortelsap ook eens uit in combinatie met appel- en sinaasappelsap, of in een amandelcake als je een vitaminerijk dessert op tafel wil brengen.

---------------------------------------------------

We spreken af in onze restaurants om te smullen van onze recepten

van de maand met wortel «Martius»

--------------------------------------------------

  • Een warm gerecht ‘Martius’: Stoemp van bio* wortel, gehaktbrood met bio* quinoa, mosterdsaus, peterselie
  • Een kleine salade ‘Martius’: Hummus van doperwten, bio* wortels met ras el hanout en sesamzaad, boekweit
  • Een soep ‘Martius’: Bio wortel*, Bio courgette*, Bio aardappel*, Bio ui*, Bio olijfolie*, zout, Bio tijm*, water